Waar let je op bij logo ontwerpen?

Wil jij een logo ontwerpen voor je bedrijf? Weet je echter niet precies waar je goed op moet letten? Dan raden wij je aan om vooral verder te lezen. We gaan namelijk diverse punten behandelen over waar je rekening mee kunt houden bij het ontwerpen van een goed logo. Lijkt het jou interessant om daar mee over te weten te komen? Dan adviseren wij jou om vooral verder te lezen.

Diverse punten waar je op kunt letten

Een eerste indruk. Het allerbelangrijkste is een goede eerste indruk achterlaten. Dat is immers wat mensen bijblijft. Luister daarnaast ook goed naar je eerste indruk. Als je gevoel zegt dat het niks is, begin dan opnieuw. Door je onderbuikgevoel te volgen zul je vaak de juiste kant op geleid worden naar een succesvol ontwerp.

Kijk of het past bij het totaalplaatje van je bedrijf. Het is natuurlijk belangrijk de het logo goed past bij het bedrijf. Het is een onderdeel van je algehele presentatie en je wilt natuurlijk wel professioneel overkomen bij suspects en prospects. Het is belangrijk dat je je ontwerp afstelt op de uitstraling die je als bedrijf wilt hebben. Je kunt hierbij denken aan het inspelen op de doelgroep en of je bedrijf gericht is op klanten of bedrijven.

Gebruik de juiste kleuren. Kleuren zijn erg belangrijk in een logo. Kleuren roepen namelijk emoties op bij mensen. Kleuren zoals rood en geel worden vaak gebruikt door prijsvechters. Dit komt doordat het als goedkoop oogt. Als je wat chiquer bent kan het slim zijn om zwart te gebruiken. Zwart straalt namelijk klasse uit en oogt zoals al gezegd chique. Als je meerdere kleuren gebruikt, zorg dan dat het goed combineert en geen afstotende reactie oproept.

Een ander belangrijk onderdeel is het kiezen van het juiste font. Een font zegt namelijk een hoop over een bedrijf. Kies je voor een keurig en strak font, dan zal je snel professioneel overkomen. Kies je een dik en slordig lettertype zal het eerder goedkoop overkomen. Klasse zul je in ieder geval niet bereiken met zo’n font.

Verzin een symbool. Een symbool verzinnen is niet per se nodig, maar het kan wel een verduidelijking of zelfs versterking zijn van het logo. Kijk naar alle bekende merken. Elk logo heeft een icoontje of symbool. Vaak kan hieraan ook de bedrijfsnaam gekoppeld worden. Deze kan dan gebruikt worden op bijvoorbeeld flyers of een website

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *